Selecteer een pagina

⚠️ Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden – Dimedesign


Versiedatum: 4 april 2020

 

Identiteit van Dimedesign.nl is onderdeel van Jhakrie inc.

Jhakrie inc.
Landingsplaats 7

3402 DA IJsselstein
E-mailadres: info@dimedesign.nl

BTW-nummer: NL003267951B78

KVK-nummer: 77980042

 


Artikel 1 – Definities

1.1. Dimedesign: In deze algemene voorwaarden wordt onder “Dimedesign”, Dimedesign verstaan.

1.2. Opdrachtgever: De (rechts)persoon met wie Dimedesign een overeenkomst heeft gesloten.


1.3. Overeenkomst: De overeenkomst (inclusief deze Algemene Voorwaarden) tussen Dimedesign en Opdrachtgever op grond waarvan Dimedesign diensten verleent aan Opdrachtgever.


1.4. Schriftelijk: Overeenkomsten dienen altijd schriftelijk vastgelegd te worden. Onder schriftelijk wordt ook verstaan: via e-mail, mondeling of ander digitaal medium.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid


2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle uitingen, (digitale) producten en rechtsbetrekkingen van Dimedesign en op alle met Dimedesign  gesloten overeenkomsten. Door een overeenkomst met Dimedesign te sluiten, ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

2.2. Dimedesign heeft het recht om op ieder moment wijzigingen door te voeren in de algemene voorwaarden zonder hier vooraf klanten/opdrachtgevers over in te lichten of enige vorm van verantwoording af te leggen. De wijzigingen gelden vervolgens ook voor reeds gesloten overeenkomsten. Dimedesign zal bij wijzigingen wel proberen haar klanten direct over de wijzigingen in te lichten.

2.3. Dimedesign is gerechtigd de inhoud van deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wanneer er een wijziging heeft plaatsgevonden, zal dit kenbaar worden gemaakt op de Algemene Voorwaarden webpagina middels een aangepaste versie datum.

2.4.Indien de opdrachtgever de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden niet wenst te accepteren, heeft hij het recht om met inachtneming van de opzegtermijn, de gesloten overeenkomst op te zeggen, zonder dat Dimedesign tot vergoeding van kosten of schade hoeft over te gaan.

2.5. Deze algemene voorwaarden gelden voor alle door Dimedesign verleende diensten, aanbiedingen, offertes, alle door Dimedesign gesloten overeenkomsten en alle overige door Dimedesign verrichtte handelingen.

2.6. Slechts bij goedkeuring van beide partijen kan er afgeweken worden van deze algemene voorwaarden.

2.7. Toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

Artikel 3 – Aanbiedingen en Acceptatie

3.1. Alle aanbiedingen van Dimedesign zijn vrijblijvend en kunnen binnen tien werkdagen na aanvaarding worden herroepen (zie bijlage 1), tenzij in het aanbod uitdrukkelijk anders wordt aangegeven.

3.2.De overeenkomst tussen Dimedesign en de opdrachtgever komt tot stand na een acceptatie. Dit kan zijn in de vorm van een schriftelijk stuk, dan wel mondeling. Pas na de acceptatie zal er een dienst worden uitgevoerd.

3.3. FMM heeft het recht zonder opgaaf van reden een potentiële opdrachtgever te  weigeren.

3.4. Aanbiedingen of offertes zijn niet vanzelfsprekend ook van toepassing op toekomstige opdrachten. Dit kan betekenen dat bepaalde diensten in de toekomst duurder of goedkoper kunnen worden.

3.5.  Wanneer de klant van een gesloten overeenkomst wil afwijken, dient er eerst een goedkeuring van beide partijen te zijn. Vervolgens dient er een nieuwe, gewijzigde overeenkomst tot stand te komen die beide partijen schriftelijk moeten goedkeuren voordat deze van Dimedesign acht gaat.

Artikel 4 – Aanvang en Uitvoering van de Overeenkomst

4.1. Er is pas sprake van een overeenkomst vanaf de dag dat beide partijen schriftelijk tot een overeenstemming gekomen zijn.

4.2. Dimedesign zal overeenkomsten naar eigen inzicht en naar optimaal vermogen uitvoeren.

4.3. Dimedesign heeft als enige het recht om bepaalde diensten door andere partijen te laten uitvoeren.

4.4. De klant dient alle gegevens en al het materiaal dat Dimedesign nodig heeft om bepaalde diensten uit te voeren, tijdig aan te leveren. Indien de klant de gegevens/teksten/afbeeldingen niet op tijd aanlevert, heeft Dimedesign het recht om extra kosten in rekening te brengen of om de overeenkomst op te schorten of te beëindigen.

4.5. Indien de klant aan Dimedesign of een derde partij enige vorm van schade toedient, dan zal de klant deze kosten dekken.

4.6. De klant vrijwaart Dimedesign voor mogelijke aanspraken van derden, die bij het uitvoeren van de overeenkomst schade lijden die aan de klant toerekenbaar is.

4.7. Indien Dimedesign op locatie van de klant naar aanleiding van een opdracht werkzaamheden dient uit te voeren, dan draagt de klant kosteloos zorg voor de gewenste faciliteiten (werkplek en internet) en zal hij bovendien de reiskosten dekken.

Dimedesign behoudt zich wel het recht voor om gegevens of berichten te verwijderen wanneer deze mogelijk schade kunnen toedoen aan de diensten of anderen.

 

Artikel 5 – Duur

5.1. Het opzetten van een Product/dienst is een eenmalige verbintenis zonder looptijd. De Product/dienst zal worden aangeleverd op een termijn die zal worden aangegeven in een schriftelijke overeenkomst.

5.2. De diensten die op de website (Dimedesign.nl) vallen onder ‘Onderhoud en bijsturing’ zijn doorlopende verbintenissen die per maand gefactureerd worden. Indien de klant deze verbintenis wil stopzetten, dan zal deze dit minimaal een maand voor het verstrijken van de reeds betaalde maand schriftelijk kenbaar moeten maken.

5.3. Iedere door Dimedesign verleende dienst kent een onbepaalde looptijd tenzij schriftelijk een bepaalde termijn waarin de dienst moet zijn uitgevoerd, wordt vastgelegd.

5.4. Dimedesign heeft het recht om een bepaalde overeenkomst (zonder gerechtelijke tussenkomst) te beëindigen indien een klant niet (of te laat) materiaal (teksten/afbeeldingen/inloggegevens) aanlevert die voor Dimedesign essentieel zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst.

5.5. Dimedesign heeft het recht om een overeenkomst (zonder gerechtelijke tussenkomst) op enig moment te beëindigen indien de klant in staat van faillissement verkeert, surseance van betaling heeft aangevraagd of op een ander manier de controle over het vermogen heeft verloren. De klant heeft dan ook geen recht op een schadevergoeding of enige andere vorm van een vergoeding.

5.6. Dimedesign heeft het recht om een overeenkomst (zonder gerechtelijke tussenkomst) voortijdig te beëindigen indien de klant seksueel getinte (pornografische) of racistische/discriminerende teksten/afbeeldingen/banners op zijn website wil laten vertonen.

5.7. Indien Dimedesign niet in staat is om binnen een afgesproken termijn een bepaalde dienst te verlenen, dan zal de klant zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte worden gebracht. Indien er sprake is van overmacht zal de afgesproken termijn worden verlengd.

5.8. Dimedesign heeft het recht om een overeenkomst (zonder gerechtelijke tussenkomst) te beëindigen wanneer de Klant zelfstandig of door derden onderhoud heeft laten verrichten waarbij gebruik is gemaakt van software die niet door Dimedesign aanbevolen wordt. Het door Dimedesign aanbevolen systeem is WordPress .

5.9. Dimedesign heeft het recht om een bepaalde overeenkomst (zonder gerechtelijke tussenkomst) te beëindigen indien een klant informatie en/of bestanden verspreidt die in strijd zijn met internationale wet- en regelgeving.

Artikel 6 – Leverings(tijd)

6.1. Producten/diensten worden afgeleverd binnen een schriftelijke afgesproken termijn, nadat de klant al het benodigde materiaal bij Dimedesign heeft aangeleverd.

6.2. Het opzetten van een Product/dienst kent verschillende fases waarin feedback van de klant vereist is. Indien de klant niet binnen een redelijke termijn (binnen 10 dagen) op schriftelijke vragen reageert, dan heeft Dimedesign het recht om ofwel extra kosten in rekening te brengen ofwel de overeenkomst tijdelijk op te schorten of om de overeenkomst te beëindigen.

6.3. Indien Dimedesign niet in staat is om binnen een schriftelijk vastgesteld termijn een bepaalde dienst te voltooien, dan is Dimedesign een termijn van 14 dagen gegund om alsnog de verplichtingen te voldoen.

6.4. Een maand na facturatie van een gemaakte website of dienst, wordt deze als afgerond beschouwd. Eventuele wijzigingen worden na deze periode niet meer kosteloos uitgevoerd. Het vaste uurtarief wordt vervolgens berekend voor onderhoudswerkzaamheden (zie ‘meerwerk’).

6.5. Indien Dimedesign de levertermijn overschrijdt, zal de cliënt verplicht blijven om de Product/dienst af te nemen. De klant heeft niet het recht om een overeenkomst te beëindigen, de ontvangst van de Product/dienst of de bijbehorende betaling af te wijzen, of op een schadevergoeding aanspraak te maken.

Artikel 7 – Overmacht

7.1. Dimedesign kan niet aansprakelijk worden gesteld indien Dimedesign ten gevolge van overmacht niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Onder overmacht wordt verstaan: al dat in de wet en jurisprudentie omtrent overmacht bij een overeenkomst wordt verstaan.

7.2. In geval van overmacht kunnen alsnog eerder verleende diensten in rekening worden gebracht bij de klant. De klant dient deze binnen de aangegeven termijn te betalen.

7.3. In geval van overmacht is het zowel voor de klant als Dimedesign mogelijk om een overeenkomst (zonder gerechtelijke tussenkomst) te beëindigen.

7.4. Dimedesign is gerechtigd om een overeenkomst tijdelijk op te schorten in geval van overmacht. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: een internetstoring of in geval van ziekte.

7.5. Dimedesign is nimmer gehouden tot vergoeding of ongedaanmaking van enige schade of van enig nadeel, hoe ook genaamd, direct of indirect voortvloeiend uit opschorting en/of ontbinding ten gevolge van overmacht.

7.6. Product/diensts van Opdrachtgever zijn niet overdraagbaar, tenzij anders schriftelijk met Dimedesign is overeengekomen.

Artikel 8 – Onderhoud en bijsturing

8.1. Voor de onderhouds- en bijsturing pakketten die via Dimedesign worden afgesloten, geldt dat het maandelijks te betalen bedrag per maand in rekening wordt gebracht. Er wordt dus aan het begin van iedere maand een bedrag gefactureerd dat de kosten voor de komende maand omvat.

8.2. Het onderhouds- en bijsturing pakket wordt automatisch verlengd voor een volgende maand tenzij de klant – minimaal een maand voor het verstrijken van de reeds betaalde maand – schriftelijk een bezwaar hiertegen kenbaar maakt.

8.3. Indien de klant een onderhouds- en bijsturings pakket wil stopzetten, maar zijn WordPress account nog wel wil behouden, dan wordt dit overgedragen in de resterende bijsturings uren.

8.4. Gezien wij de hosting en registratie via een derde partij uitbesteden, kunnen we geen enkele garantie bieden wat betreft het oplossen van storingen, datalekken en andere technische mankementen.

8.5. Indien de klant niet voldoet aan haar betaalverplichtingen (binnen een termijn van 14 dagen na het verzenden van de factuur), dan heeft Dimedesign het recht om de Product/dienst offline te halen/te ontkoppelen en de Product/dienst data te verwijderen.

8.6. De klant heeft de mogelijkheid om zijn onderhouds- en bijsturings pakket op te waarderen naar een duurder pakket. Het pakket kan ook naar beneden bijgesteld worden, maar dan worden er geen kosten in mindering gebracht voor de reeds betaalde maand. Voor ieder volgende maand worden wel de kosten van het nieuwe pakket gerekend.

Artikel 9 – Prijzen

9.1. Alle op de website van Dimedesign vermelde prijzen zijn exclusief 21% btw.

9.2. Dimedesign heeft het recht om de tarieven op de website te wijzigen. Aanbiedingen die

Dimedesign in het verleden gedaan heeft, zijn dus geen tarieven die ook voor de toekomst gelden.

9.3. Indien de tarieven voor een bepaalde dienst worden gewijzigd, wordt de klant hiervan tijdig op de hoogte gesteld, zodat de klant eventueel de overeenkomst nog kan beëindigen.

9.4. Een tariefswijziging kan plaats vinden bij een wijziging van de inhoud van een bepaalde opdracht of bij wijzigingen voor de Dimedesign geldende wet- en regelgeving.

9.5. Alle kosten, omtrent de betaling, waaronder wissel- en bankkosten, zijn voor rekening van de klant.

Artikel 10 – Betalingsvoorwaarden

10.1. De klant heeft een betalingsverplichting vanaf de dag dat er een overeenkomst wordt gesloten tussen Dimedesign en de klant.

10.2. De aan de klant gestuurde facturen dienen binnen 14 dagen betaald te worden en te worden bijgeschreven op de rekening NL19 KNAB 0403 6767 03. Indien hieraan niet wordt voldaan, heeft Dimedesign het recht om 25 euro (als administratiekosten) extra in rekening te brengen.

10.3. Dimedesign heeft het recht om de klant een voorschot te laten betalen. Dit voorschot moet de klant binnen de aangegeven 14 dagen betalen.

10.4. Indien de klant verzuimt de gefactureerde bedragen binnen de termijn van 14 dagen te betalen, dan heeft Dimedesign het recht om werkzaamheden op te schorten totdat de verschuldigde bedragen (inclusief eventuele administratiekosten) alsnog zijn betaald.

10.5. De klant wordt pas volledig eigenaar van een aangeleverde Product/dienst wanneer hij zijn betalingsverplichtingen jegens Dimedesign heeft voldaan.


Artikel 11 – Copyright/intellectuele eigendommen

11.1. De klant vrijwaart Dimedesign voor alle aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectueel eigendom van de door de klant ter beschikking gestelde documenten (ten behoeve van het uitvoeren van een overeenkomst).

Artikel 12 – Aansprakelijkheid en vrijwaring  

12.1. Dimedesign is nimmer aansprakelijk voor iets anders dan de door of vanwege haarzelf geleverde diensten uit de overeenkomst. Aansprakelijkheid is hoe dan ook beperkt tot het bedrag (zonder BTW) dat blijkens de factuur betaald is voor de desbetreffende prestatie. In geval de opdrachtgever aansprakelijk stelt, is hij gehouden te bewijzen dat de gestelde wanprestatie het rechtstreekse gevolg is van een tekortkoming door Dimedesign. Dimedesign is in ieder geval niet aansprakelijk voor (gevolg)schade vanwege wanprestatie, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Dimedesign ten gevolge waarvan de (gevolg)schade is geleden.

Artikel 13 – Aansprakelijkheid en vrijwaring  

13.1. Dimedesign is nimmer aansprakelijk voor iets anders dan de door of vanwege haarzelf geleverde diensten uit de overeenkomst. Aansprakelijkheid is hoe dan ook beperkt tot het bedrag (zonder BTW) dat blijkens de factuur betaald is voor de desbetreffende prestatie. In geval de opdrachtgever aansprakelijk stelt, is hij gehouden te bewijzen dat de gestelde wanprestatie het rechtstreekse gevolg is van een tekortkoming door Dimedesign. Dimedesign is in ieder geval niet aansprakelijk voor (gevolg)schade vanwege wanprestatie, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Dimedesign ten gevolge waarvan de (gevolg)schade is geleden.

Artikel 14 – Meerwerk   

14.1. Indien bepaalde diensten die buiten de overeenkomst vallen door Dimedesign uitgevoerd moeten worden, dan zal het vaste uurtarief gefactureerd worden.

Artikel 15 – Verplichtingen van de opdrachtgever/klant

15.1. De klant dient tijdig en adequaat te reageren op de e-mails/PMs die door Dimedesign verzonden worden. Dit is nodig om het proces te bespoedigen en binnen de overeengekomen termijn een bepaalde dienst (zoals het opzetten van een Product/dienst) te kunnen verlenen.

15.2. De klant dient tijdig al het benodigde materiaal (teksten, afbeeldingen en logo’s) aan te leveren.

15.3. Dimedesign heeft het recht om de Product/dienst van de klant te gebruiken als promotiemateriaal. Dit zal in de praktijk betekenen dat Dimedesign kan verwijzen naar de website/product van de klant. Tevens heeft Dimedesign het recht om de website/product op te nemen in het portfolio op de website van Dimedesign met een toelichtende tekst.

15.4. Indien de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen voldoet, dan heeft Dimedesign het recht om een overeenkomst op te schorten.  

Artikel 16 – Verplichtingen van de opdrachtnemer/Dimedesign

16.1. Dimedesign heeft een inspanningsverplichting en zal zich zodoende altijd inspannen voor de klant, maar is niet gebonden aan het behalen van enig concreet resultaat.

Artikel 17 – Klachten

17.1. Als de klant de gefactureerde bedragen als ‘onjuist’ beschouwd, dan dient hij dit binnen twee weken schriftelijk aan te geven bij Dimedesign zodat een onderzoek kan worden gestart.

Artikel 18 – Diverse bepalingen

18.1. Indien één van deze voorwaarden volgens de bevoegde rechter in strijd zijn met wettelijke bepalingen, dan wordt deze voorwaarde als ongeschreven beschouwd en vervangen door de meest overeenkomende (wettelijk geaccepteerde) voorwaarde. De rest van de voorwaarden uit deze algemene voorwaarden blijven in een dergelijk geval wel van Dimedesignacht.

18.2. Het Nederlands recht is van toepassing op alle door Dimedesign gedane aanbiedingen of gesloten overeenkomsten.

18.3. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben ver Dimedesign egen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

Bijlage 1:
Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer je de overeenkomst binnen tien dagen wilt herroepen)

• Aan: Jhakrie inc.
t.a.v. Dhr. V. Jhakrie
Landingsplaats 7

3402 DA IJsselstein

info@Dimedesign.nl

• Ik/Wij* deel/delen* je hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, herroept/herroepen*

• Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

[Naam consumenten/lid(en)]

[Adres consument/lid(en)]

• [Handtekening consument/lid(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

📥Nieuwsbrief 

Meld je aan voor de maandelijkse nieuwsbrief. Elke maand de nieuwste acties en deals als eerste.

 




📱Volg Dimedesign
Volg ons op social media voor de beste socialmedia deals!